07. 10. 2019 | Celkem devět vozidel tvoří dodávku autobusů pro FTL – First Transport Lines, a. s., provozovatele příměstské autobusové dopravy a městské hromadné dopravy v Prostějově.
Vítězství ve výběrovém řízení pro dopravní obslužnost v Olomouckém kraji ve svém zadání nastavilo dopravci přísná pravidla na kvalitu a stáří provozovaných vozidel.
„FTL – First Transport Lines, a. s., jako provozovatel autobusové dopravy v Olomouckém kraji, plní požadavky na inovaci a obměnu stáří vozového parku v intervalech pěti let. V městské hromadné dopravě města Prostějov provozuje bezemisní a nízkopodlažní autobusy s technologiemi“, uvádí Jaroslav Hanák, prezident společnosti.
U příležitosti slavnostního předání promluvil hejtman Olomouckého kraje, Ladislav Okleštěk, který uvedl několik cílů v oblasti autobusové dopravy spolu se závazky v ekologii a rozvoji inteligentních systémů.
Předání autobusů, uskutečněné v sídle společnosti FTL-First Transport Lines, a. s., provedl za KAR group předseda představenstva Luboš Cekr a manažer prodeje René Révay spolu se zástupci výrobce Iveco Czech Republic, a. s.
Pozvaní hosté, Jan Zahradníček, náměstek hejtmana Olomouckého kraje a František Jura, primátor statutárního města Prostějov spolu s Alenou Raškovou, náměstkyní primátora. Dále byli přítomni zástupci Koordinátora IDSOK a zástupci vedení akciové společnosti.
Autobusy IVECO Crossway LE
Příměstské autobusy IVECO Crossway Low Entry jsou moderní, lehce ovladatelné a kladou velký důraz na pracoviště řidiče, v dnešní době tolik důležité. Jako nadstandardní prvky výbavy stanoviště řidiče můžeme uvést: samostatnou klimatizaci stanoviště, sedadlo řidiče ISRI s velmi dobrou podporou páteře a nohou, zvětšená zpětná zrcátka s vylepšeným parabolickým zrcátkem, díky kterému má řidič přehled o dění před a v pravé přední části vozidla, display couvací kamery s optickým naváděním, parkovací senzory, dvojitě zasklené okno řidiče a předních dveří – díky této funkci se okno nikdy nezamlží a není tedy nutné vyhřívání těchto oken, klimatickou pohodu má zajištěnou díky rozšířené kabině řidiče, která vychází z městského provedení.
Vytvořený návrh prostoru pro cestující vychází z dopravního systému, ve kterém bude vozidlo provozováno. Interiéru dominují modrá sedadla, jejichž potah je antibakteriální a voděodolný. Podlaha autobusu je v tmavém odstínu s modrými piny, aby na ni nebyly viditelné šmouhy a podobné znečištění. Hrany podlahy a madla jsou ve speciálním odstínu žluté barvy, aby byly dobře viditelné i pro cestující se zrakovou vadou. Dalším velice důležitým prvkem je tónované zasklení autobusu. Pohledově designové řešení je však velice praktické. Sluneční záření neohřívá součásti interiéru jako jsou sedadla či podlaha. V interiéru se díky tomu udržuje dobrý tepelný komfort a klimatizace nemá problém udržet teplotu ani v horkých letních dnech.
Základní technické parametry
Délka 12 metrů, motor splňující nejpřísnější normu Euro 6, step C, manuální šestistupňová převodovka, počet míst k sezení je 45 a k stání 44, celkem 89 cestujících. Ve vozidle se nachází prostor pro přepravu cestujícího na invalidním vozíku a místa pro kočárek.